Hogy lehet sok pénzt keresni a YouTube-on? Mutatjuk a legnagyobbak 5 legjobb módszerét

 

A YouTube-sztárok csak a videózásból meg tudnak élni, a legjobbak nem is akármilyen összegeket tesznek zsebre. Na de hogy csinálják? Erre adott választ egy népszerű vlogger.

Amikor azt olvassuk, hogy a YouTube révén egy 5 éves gyerek havi 300 millió forintot keres a szüleinek, vagy hogy a legjobb vloggerek több millió dollárt tesznek zsebre évente, akkor felmerül az emberben a kérdés: mégis hogyan? Egy népszerű vlogger, Evan Edinger összeszedte az 5 legnépszerűbb módját annak, hogyan lehet pénzt keresni a videómegosztón.

1. Hirdetés

Ez alapvető bevételi forrás, de nem a legkomolyabb, hiszen bonyolult algoritmusok szabályozzák, hogy kinek a videójára mennyi és milyen hirdetés kerül, és hogy az ebből származó bevétel milyen részét kapja. Éppen ezért nagy a szórás, egy 1 millió megtekintéssel rendelkező videó 1000 és 5000 dollár közötti bevételt hozhat.

2. Patreon

Ami a nagyszerű ötleteknek a Kickstarter vagy az Indiegogo, az a videósoknak – vagy más tartalomgyártólnak – a Patreon. Ezen az oldalon nagyon egyszerűen lehet gyűjtést szervezni, hogy a rajongók pénztárcájukhoz mérten minimális, de rendszeres összegekkel biztosítsák, hogy kedvenc videósuknak semmi más munkával ne kelljen törődnie, csak a videók gyártásával, ami minőségi és mennyiségi javulást hoz(hat).

3. Linkek

Ha egy szponzor megkeresi a videóst, hogy reklámozza a termékeit, több lehetősége is van. Az átlagosnál kevesebb bevételt hozó megoldás, ha csak a videó alatti leírásban helyez el linke(ke)t a cég termékeihez, és esetleg erre fel is hívja a figyelmet a videóban.

4, Szponzorált tartalom

Ez már sokkal több pénzt hoz, mint a linkelős megoldás, hiszen a termékek a videóban is megjelennek, sőt, a videók (fő)szereplői lesznek. A szponzorált tartalmak kapcsán egyébként óriási különbségek vannak: egyes videósok nagyon kreatívan és a nézők számára hasznosan és szórakoztatóan építik be a termékeket a videókba, mások pedig igénytelenül, a lényeg, hogy megjelenjen a termék. Előbb-utóbb – de inkább előbb – ez meglátszik azon is, hogy melyik videósnak mennyi pénzt jut, hiszen a kreativitást, és az ezzel járó nagyobb nézettséget a szponzorok sokkal jobban díjazzák.

5. Reklámvideó

Természetesen ez hozza a legtöbb bevételt, hiszen itt már arról van szó, hogy a YouTube-sztár a reklámok főszereplője lesz, vagy maga találja ki és forgatja le a reklámot, amit sokkal szívesebben meg is néznek a fiatalok, mint bármelyik 30 másodperces szpotot a tévében.

forrás

Címkék: youtube